Sider

torsdag 3. juli 2014

Summer intern i Eiendomsavdelingen Forvaltning

Skrevet av: Henning Endresen Olsvold, Summer Intern i Eiendomsavdelingen Forvaltning

I år er jeg så heldig og får være summer intern i forvaltningsstaben til Statsbygg. Forvaltningsstaben har en koordinerende funksjon innen Eiendomsforvaltningen, og mellom Eiendomsforvaltningen og de andre avdelingene i Statsbygg. De følger også opp budsjetter og lønnsomheten for hele eiendomsporteføljen. I sommer skal jeg blant annet utarbeide Statsbygg sin drift- og vedlikeholdsstatistikk for 2013. 
Heldigvis har jeg statistikken fra i fjor til hjelp :)
Statistikken skal gi en oversikt over FDVU (forvaltning, drift, vedlikehold, utvikling) kostnader fordelt på regioner og bygningstyper, slik at man kan følge med på kostnadsutviklingen til eiendomsporteføljen. I tillegg blir den brukt av seksjonen for drift og vedlikehold til å beregne livssykluskostnader og av eksterne aktører som nøkkeltall for benchmarking. Arbeidet med statistikken foregår stort sett i Excel ved bruk av Pivot-tabeller, og Excel-kurset på tirsdag kom derfor til stor hjelp for min del.

Litt om meg
Til vanlig er jeg student på NTNU, hvor jeg studerer Master i Eiendomsutvikling og forvaltning. Derfor kunne jeg knapt fått en mer relevant sommerjobb. På tirsdag skal alle internsene på krasjkurs med eiendomsavdelingen til Statsbygg. Da skal vi blant annet på en omvisning i Den Norske Opera, noe jeg gleder meg til.

Her er jeg på min arbeidsplass!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar