Sider

torsdag 25. juli 2013

SI Sommer

Skrevet av: Kaja von Kwetzinsky-Stetzenkow, Summer Intern i Strategi- og Utviklingsavdelingen 

Jeg er Summer Intern (SI fra nå av) i UF og jobber blant annet med KGR (klimagassregnskap*). Statsbygg er et fantastisk sTED å tilbringe sOMmeren. Å få lov til å være en del av denne spennende jungelen av flotte prosjekter og kunnskapsrike mennesker fra FJern og nær, FJord og FJell i noen UKer er UUtrolig fint. Bak hvert hjørne dUKker det opp noe nytt. Vi er så heldige som får være på oppdagelsesferd her, å gå seg bORt i ganger og etasjer og smile beskjedent og si hei til folk man ikke kjenner enda. Jeg GIS utfordrENde oppgaver og lærer masse. En av tingENe jeg har lært var jeg ikke forberedt på I det hele tatt: Stammefolket i jungelen har et eget språk. Allerede etter en dag i Statsbygg var hODet mitt fullt av store bokstaver i forskjellige korte kombinasjoner. TIDA flyr og nå er vi over halvveis. Det er sommerstille og tid til å fORdøye.

 
r FErien FAnt jeg det noe fORvirrende med BIM og LIM og BAS, men ikke mas. Nå synes jeg bare det er gøy. PLanen var å lage en forkortelsESoversikt, men da hadde noe av morOA BLitt borte. For i BUnn og grunn er dette bare EN ekstra utfordring for oss SI som er her en liten stund for å nYTe og oppdage.
Jeg er veldig takknEMlig for alt jeg lærer, ikke miNSt det som handler om å lære ting som ikke kan læres uten å være på innsiden. De tingene som handler om hvordan arbeidsmiljøet er, mED møteKUltur, faste bord i kantina, sjargong, hUMor, hUMør, rutiner, fredagskos også stammespråket da.

SESAM SESAM sim sala BIM. Riktig gOD middag!
OPS OPS: Dette innlegget er skrevet av en som ikke kan stammespråket helt enda
 
Kaja, SI UF

* Klimagassregnskap.no er et gratis webverktøy som er utviklet av Statsbygg i samarbeid med Civitas



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar